Procedura de reclamații

 

                I. DISPOZIȚII INTRODUCTIVE

 

Prezentul document face parte integrantă din Termenii și condițiile generale ale Vânzătorului - Societate:

 

ADUS Technologies s.r.o.

Fraňa Kráľa 2049, 05 801 Poprad , tel : 0951 021 891

Operațiune: - Operare: Compania de producție și distribuție a produselor de la S.C:  KINKA STORE, Nám. KINKA'S ST. Egidia 2950, 05 801 Poprad,

ID: 50403869, TVA: 2120318288

TVA: SK 2120318288

E-mail: objednavky@kinka.sk, web: https://www.kinkastore.sk/

 (denumit în continuare "Vânzătorul" sau "KINKA").

Procedura de soluționare a reclamațiilor KINKA este emisă în conformitate cu Legea nr. 40/1964, Codul civil, cu modificările ulterioare (denumită în continuare "Codul civil"), Legea nr. 250/2007, Legea privind protecția consumatorilor, și Legea nr. 372/1990, Legea privind infracțiunile, cu modificările ulterioare (denumită în continuare "Legea privind protecția consumatorilor"), Legea nr. 391/2015, Legea privind protecția consumatorilor, cu modificările ulterioare (denumită în continuare "Legea privind protecția consumatorilor"). privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare și completare a anumitor acte, precum și alte acte legislative general obligatorii ale Republicii Slovace.

Prin prezenta procedură de reclamație, disponibilă la KINKA și pe site-ul www.kinka.sk, în conformitate cu articolul 18 alineatul (1) din Legea privind protecția consumatorilor, vânzătorul informează în mod corespunzător consumatorul (denumit în continuare și "client" sau "cumpărător") cu privire la condițiile și metoda de exercitare a drepturilor de răspundere pentru defecte (denumită în continuare și "reclamație"), inclusiv informații privind locul unde poate fi depusă reclamația și privind efectuarea reparațiilor în garanție.

Această procedură de reclamație se aplică reclamației bunurilor achiziționate de către Cumpărător de la Vânzător în unitățile comerciale ale Vânzătorului de pe teritoriul Republicii Slovace și, de asemenea, în magazinul electronic al Vânzătorului www.kinka.sk.

Această Procedură de reclamație nu se aplică în cazul reclamațiilor privind bunurile KINKA achiziționate de către Client într-un magazin KINKA dintr-o altă țară decât Republica Slovacă sau de la alți vânzători.  În cazul în care se reclamă astfel de bunuri, este necesar să se urmeze reglementările de reclamație ale vânzătorului respectiv.

           II. RĂSPUNDEREA VÂNZĂTORULUI PENTRU DEFECTE ȘI PERIOADA DE GARANȚIE

Vânzătorul este răspunzător pentru viciile bunurilor vândute care sunt prezente la primirea de către cumpărător și pentru viciile bunurilor care devin evidente după primirea bunurilor în perioada de garanție (garanție).

Durata perioadei de garanție este de 24 de luni, cu excepția cazului în care vânzătorul a prevăzut o perioadă de garanție mai lungă. Perioada de garanție începe de la momentul acceptării bunurilor de către cumpărător. Durata de viață a bunurilor poate să nu coincidă cu termenul de garanție.

Drepturile de răspundere pentru defectele bunurilor pentru care se aplică perioada de garanție se sting dacă nu sunt exercitate în perioada de garanție. Drepturile de răspundere pentru bunurile perisabile trebuie să fie exercitate cel târziu în ziua următoare achiziției; în caz contrar, drepturile se sting. Perioada dintre exercitarea dreptului de răspundere pentru defecte și momentul în care cumpărătorul a fost obligat să ia în primire bunurile după finalizarea reparației nu este inclusă în perioada de garanție.

În cazul în care bunurile sunt înlocuite, perioada de garanție începe din nou de la primirea noilor bunuri. Același lucru se aplică în cazul în care o piesă pentru care s-a acordat o garanție este înlocuită.

Vânzătorul nu este răspunzător pentru defectele bunurilor dacă:

cumpărătorul a cauzat el însuși defectul;

acesta a apărut în timpul perioadei de garanție ca urmare a uzurii datorate utilizării normale, utilizării necorespunzătoare sau utilizării contrare scopului pentru care sunt destinate bunurile;

întreținerea de bază nu a fost efectuată în mod corespunzător;

defectele au fost cauzate de manipularea bunurilor sau a componentelor acestora de către o persoană neautorizată;

cumpărătorul a avut cunoștință de defect sau a fost informat în mod expres și clar cu privire la acesta înainte de a lua în primire bunurile; și dacă s-a acordat o reducere a prețului bunurilor din cauza defectului;

dacă sigiliile de protecție de pe bunuri au fost rupte;

în cazul în care bunurile sunt revendicate după expirarea perioadei de garanție sau a oricărei alte perioade în care bunurile trebuie să-și păstreze caracteristicile specifice.

 

III. DREPTURI ȘI OBLIGAȚII ALE CUMPĂRĂTORULUI

În cazul în care bunurile achiziționate sunt defecte și fac obiectul răspunderii vânzătorului, furnizorului sau producătorului și sunt acoperite de o garanție, cumpărătorul are dreptul de a reclama viciul pentru încălcarea contractului de vânzare. Cumpărătorul este obligat să revendice bunurile fără întârzieri nejustificate după ce defectul a fost detectat, astfel încât reclamația să poată fi evaluată și procesată în mod corespunzător.

Cumpărătorul este obligat să ofere asistență în vederea soluționării reclamației, în special prin furnizarea numelui, prenumelui, adresei de livrare, adresei de e-mail, numărului de telefon, datei reclamației, descrierii defectului bunurilor și a metodei solicitate de tratare a reclamației. Pentru ca reclamația să fie evaluată în mod corespunzător, este necesar ca bunurile reclamate să fie complete și în conformitate cu principiile generale de igienă.

În plus față de regulile general cunoscute, cumpărătorul este obligat să respecte condițiile de utilizare a bunurilor prevăzute în cardul de garanție sau în instrucțiunile de utilizare, să utilizeze și să îngrijească bunurile în conformitate cu durata lor naturală de viață și, în cazul în care bunurile sunt sigilate, să nu rupă aceste sigilii atunci când le utilizează.

1)În cazul în care bunurile prezintă un defect care poate fi remediat, cumpărătorul are dreptul de a obține remedierea gratuită a acestuia, în timp util și în mod corespunzător. Dacă este vorba de un defect care nu intră în garanție și cumpărătorul este de acord cu o reparație plătită, bunurile vor fi reparate la prețul conform listei de prețuri în vigoare.

2)Cumpărătorul poate, în loc să înlăture defectul, să ceară înlocuirea bunurilor sau, dacă defectul se referă doar la o parte a bunurilor, înlocuirea părții respective, dacă acest lucru nu implică costuri disproporționate pentru vânzător în raport cu prețul bunurilor sau cu gravitatea defectului.

3)Vânzătorul poate întotdeauna să înlocuiască bunurile defecte cu bunuri fără defecte în loc să înlăture defectul, dacă acest lucru nu provoacă cumpărătorului inconveniente grave.

4)În cazul în care bunurile prezintă un defect care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunurilor ca un bun fără defect, cumpărătorul are dreptul de a obține înlocuirea bunurilor sau de a se retrage din contractul de vânzare. Aceleași drepturi se aplică cumpărătorului în cazul în care viciile sunt remediabile, dar dacă cumpărătorul nu poate utiliza în mod corespunzător bunurile din cauza reapariției viciului după reparare sau din cauza unui număr mai mare de defecte.

5)În cazul în care există alte defecte iremediabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului bunurilor.

În cazul în care bunurile prezintă defecte de care vânzătorul are cunoștință, acesta este obligat să atragă atenția cumpărătorului asupra acestora la negocierea contractului de vânzare. În cazul în care un defect despre care vânzătorul nu l-a avertizat pe cumpărător iese ulterior la iveală, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului convenit, corespunzătoare naturii și amplorii defectului; dacă defectul face bunurile inutilizabile, cumpărătorul are, de asemenea, dreptul de a denunța contractul. Cumpărătorul are, de asemenea, dreptul de a se retrage din contract în cazul în care vânzătorul l-a asigurat că bunurile au anumite caracteristici, în special cele menționate de cumpărător, sau că acestea nu prezintă defecte, iar această asigurare se dovedește a fi falsă.

Cumpărătorul este obligat să inspecteze lotul, adică bunurile, precum și ambalajul acestora, imediat după livrare, în prezența transportatorului. În cazul în care descoperă existența unui defect al bunurilor, cumpărătorul este obligat să notifice imediat acest fapt prin e-mail la adresa: objednavky@kinka.sk sau prin telefon, iar transportatorul este obligat să permită cumpărătorului să întocmească o fișă cu privire la amploarea și natura defectului bunurilor, a cărei exactitate va fi confirmată de către transportator. Toate costurile rezonabile suportate pentru returnarea bunurilor către vânzător în acest caz sunt suportate de către vânzător.

 

IV.LOCUL RECLAMAȚIEI

 

Consumatorul are dreptul de a face o reclamație la sediul Vânzătorului, în cazul în care este posibilă acceptarea reclamației cu privire la bunurile vândute sau la serviciile prestate, prin livrarea bunurilor la sediul Vânzătorului și predarea către Vânzător a manifestării de intenție a Cumpărătorului de a-și exercita dreptul în temeiul clauzei III, alineatele (1)-(5) din prezentul Regulament privind reclamațiile (denumită în continuare "Notificare de reclamație"). În cazul trimiterii mărfurilor prin poștă, Vânzătorul recomandă să asigure mărfurile atunci când le trimite pentru revendicare. Vânzătorul nu acceptă expedieri contra ramburs. Cumpărătorul are, de asemenea, dreptul de a depune o cerere de despăgubire la persoana autorizată de producătorul bunurilor să efectueze reparații în garanție (denumită în continuare "persoana desemnată"). O listă a persoanelor desemnate este inclusă în certificatul de garanție sau trimisă cumpărătorului de către vânzător la cererea acestuia.

 

V. METODA DE DEPUNERE A UNEI RECLAMAȚII

Procedura de reclamație cu privire la bunurile care pot fi livrate vânzătorului începe la data la care sunt îndeplinite cumulativ toate condițiile următoare:

(a) livrarea notificării de reclamație către vânzător; și

(b) livrarea bunurilor revendicate de către cumpărător către vânzător.

Vânzătorul emite către cumpărător o confirmare a cererii de despăgubire într-o formă adecvată aleasă de vânzător, de ex. Vânzătorul este obligat să indice defectele exacte ale bunurilor reclamate, metoda de tratare a reclamației solicitată de către Cumpărător, data la care a fost făcută reclamația, data primirii reclamației, numărul reclamației, datele de contact ale Cumpărătorului, numele persoanei care se ocupă de reclamație, data și locul unde au fost cumpărate bunurile și prețul la care au fost cumpărate bunurile și, dacă confirmarea este pe suport de hârtie, confirmarea trebuie să conțină, de asemenea, semnătura persoanei care se ocupă de reclamație, semnătura Cumpărătorului și ștampila Vânzătorului.

În cazul în care reclamația este făcută prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță, vânzătorul este obligat să livreze imediat confirmarea reclamației cumpărătorului; dacă nu este posibilă livrarea imediată a confirmării, aceasta trebuie livrată fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu dovada de tratare a reclamației.

Vânzătorul este obligat să soluționeze reclamația imediat, în cazuri complexe în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data reclamației, iar în cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării bunurilor, în termen de cel mult 30 de zile de la data reclamației.

Vânzătorul va informa cumpărătorul cu privire la rezultatul reclamației imediat după încheierea procedurii de reclamație prin telefon sau în scris și va primi, de asemenea, o dovadă a reclamației împreună cu bunurile sau prin e-mail. Durata reclamației se calculează din ziua următoare celei în care a fost făcută reclamația până în ziua soluționării acesteia. După expirarea perioadei de procesare a reclamației, cumpărătorul - consumator are dreptul de a se retrage din contract sau are dreptul de a schimba bunurile cu bunuri noi.

În cazul în care cumpărătorul a formulat o reclamație pentru bunuri în primele 12 luni de la încheierea contractului de vânzare, vânzătorul poate respinge reclamația numai pe baza unei evaluări profesionale. Indiferent de rezultatul evaluării profesionale, vânzătorul nu poate solicita cumpărătorului să plătească costurile evaluării profesionale a bunurilor sau orice alte costuri legate de evaluarea profesională a bunurilor.

În cazul în care cumpărătorul a făcut o reclamație pentru bunuri după 12 luni de la încheierea contractului de vânzare și vânzătorul a respins reclamația, vânzătorul indică în documentul de reclamație cui poate trimite cumpărătorul bunurile pentru o expertiză. În cazul în care cumpărătorul dovedește, prin expertiza, răspunderea vânzătorului pentru defectul reclamat al bunurilor, acesta poate depune din nou cererea de despăgubire.

În cazul în care cumpărătorul trimite bunurile către persoana desemnată în documentul de reclamație pentru expertiză, costurile de expertizare a bunurilor, precum și toate celelalte costuri aferente suportate în mod rezonabil sunt suportate de vânzător, indiferent de rezultatul expertizei, iar vânzătorul este obligat să le plătească cumpărătorului în termen de 14 zile de la data reintroducerii reclamației.

Vânzătorul este obligat să trateze reclamația și să încheie procedura de reclamație în unul dintre următoarele moduri:

(a) prin predarea bunurilor reparate,

b) prin înlocuirea bunurilor,

c) rambursând prețul de achiziție al bunurilor sub forma altor bunuri la alegerea Vânzătorului, dacă bunurile au fost achiziționate în unitatea comercială a Vânzătorului,

(d) rambursarea prețului de achiziție în numerar, în cont sau sub formă de tichete cadou

(e) prin plata unei reduceri rezonabile din prețul bunurilor,

(f) printr-o invitație scrisă de a lua în primire prestația specificată de către vânzător,

(g) prin respingerea motivată a unei cereri de revendicare a bunurilor.

În cazul bunurilor returnate prin poștă sau prin intermediul partenerului de distribuție al vânzătorului din cauza unui defect al bunurilor, cumpărătorul are dreptul la rambursarea cheltuielilor de expediere. Taxa va fi rambursată în contul bancar indicat de Cumpărător în termen de 14 zile de la data primirii dovezii de plată de către Vânzător.

Cumpărătorul este obligat să ia în primire bunurile revendicate în termen de 14 zile de la data primirii avizului de reparare a bunurilor revendicate de către vânzător. În cazul în care cumpărătorul nu preia bunurile reparate în acest termen, cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului o taxă de depozitare de 1,00 EUR pentru fiecare zi de neacceptare a bunurilor până la data preluării bunurilor.

VI.SOLUȚIONAREA ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR

În cazul în care cumpărătorul este nemulțumit de modul în care vânzătorul a tratat reclamația sa sau consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile, acesta are dreptul de a se adresa vânzătorului pentru a obține despăgubiri. În cazul în care Vânzătorul răspunde în mod negativ la cererea de reparație sau nu răspunde la o astfel de cerere în termen de 30 de zile de la data expedierii acesteia de către Client, acesta are dreptul de a depune o cerere de inițiere a unei soluționări alternative a litigiilor în conformitate cu dispozițiile articolului 12 din Legea nr. 391/2015 privind protecția consumatorilor. privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare și completare a anumitor acte, cu modificările ulterioare.

Entitatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor de consum cu vânzătorul este Inspecția slovacă a comerțului sau o altă entitate juridică autorizată competentă înregistrată în lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor ținută de Ministerul Economiei din Republica Slovacă (lista este disponibilă la adresa http://www.mhsr.sk/); clientul are dreptul de a alege la care dintre entitățile de soluționare alternativă a litigiilor menționate mai sus să se adreseze, în timp ce posibilitatea de a se adresa instanței nu este afectată de acest lucru.

VII. RETURNAREA BUNURILOR

Vânzătorul - www.kinka.sk permite cumpărătorului să returneze bunurile pe baza unui motiv legitim în termen de 30 de zile de la cumpărare. Cumpărătorul este obligat să definească defectele și apoi să trimită prin poștă sau să aranjeze personal livrarea bunurilor la KINKA. Vânzătorul are dreptul de a refuza să accepte bunurile care sunt murdare, incomplete sau folosite. Atunci când returnează bunurile, cumpărătorul este obligat să prezinte dovada de cumpărare a bunurilor. În cazul în care bunurile sunt achiziționate în cadrul unei promoții de marketing cu reducere (de exemplu, 2+1 gratuit), prețul integral al bunurilor nu este rambursat cumpărătorului la returnarea bunurilor, ci doar o parte proporțională din prețul bunurilor în raport cu întreaga achiziție în cadrul promoției de marketing cu reducere.

VIII. DISPOZIȚII FINALE

Prezenta procedură de reclamații intră în vigoare și produce efecte la data de 22 noiembrie 2023.

În cazul unei achiziții în e-shop-ul vânzătorului, cumpărătorul confirmă, prin plasarea comenzii, că a citit Termenii și condițiile generale, din care prezenta procedură de reclamații face parte integrantă, și că este de acord cu acestea, în versiunea valabilă și în vigoare la data plasării comenzii.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a aduce modificări la prezentul Regulament privind reclamațiile fără notificare prealabilă. În relația cu Cumpărătorul, Vânzătorul va fi obligat să respecte Procedura de reclamații în vigoare la momentul comenzii online sau al achiziției în magazinul KINKA de tip brick-and-mortar.

Supravegherea respectării obligațiilor Vânzătorului în materie de protecție a consumatorilor în conformitate cu legislația aplicabilă este efectuată de către Inspecția slovacă a comerțului.